Uncategorized

Ghid in tara ta

Luna aceasta implinim 5 ani de cand suntem amici. In orice moment din viata mea as avea nevoie de ajutor eu stiu ca el va fi acolo alaturi de mine, chiar daca nu fizic, dar va fi alaturi de mine cu tot ajutorul pe care mi-l poate oferi (mai ales moral). El este Alex, un prieten de nadejde, ne-am cunoscut pe internet dar cu fiecare an ce trecea ne-am apropiat mai mult. Ciudata situatie pentru mine, da el este englez si nu a fost niciodata in Romania.

Astazi i-am facut o mare surpriza, l-am luat de la aeroportul Baneasa , aveam atatea locuri de vizitat, mi a fost greu sa ma decid in privinta locatiilor. De maine avem de umblat, deja m-am gandit la tot asa ca am inchiriat o masina de la Autonom Rent a Car,  au locatii mai in toata tara si-mi pot inchiria si lasa masina in ce locatie vreau, imi pot alege orice model de masina in functie de traseul pe care il voi urma.Discutasem de seara traseul pe care il vom urma si a fost foarte incantat.Mi-am inchiriat o  Dacia Duster,hopa sus bagajele, Romania venim!!!

Drumul catre Brasov a fost destul de lung dar a meritat efortul,am urcat si cele 1480 de trepte din cetatea  Poienari, resedinta secundara a lui Vlad Tepes , apoi am vazut castelul Bran – marturia vie a scurgerii veacurilor si a faptelor de vitejie petrecute la umbra zidurilor sale.

Apoi spre Sighisoara, i-am  aratat arhitectura medievala. Cand drumul dinspre Brasov intra in valea Tarnavei si brusc intre doua dealuri ni s-a  infatisat orasul medieval Sighisoara. Aici traditiile si porturile au loc de cinste, unde convietuiesc deopotriva de mii de ani romani, unguri si sasi, oras ce adaposteste o istorie de mii de ani.

Doar unul este traseul care ne-a dus pana la capatul Transalpinei, DN67C. Drumul peste creasta muntilor, traseul trebuie urmat fara greseala inainte spre Novaci. De aici  s-a desfasurat in fata noastra cea mai spectaculoasa portiune a drumului. Serpentine dupa serpentine desfasurate in fata ochilor:  Stefanu, Carbunele, Muntiu, Urdele si deodata muntele dispare. In fata noastra platoul de pe varful Papusa, imagini cu adevarat deosebite. De aici se coboara spre statiunea Ranca, prin Novaci.

Superba priveliste!

Si spre finalul calatoriei i-am aratat Salina Turda care a luat nastere prin depunerea sedimentelor ani de a randul care prin greutatea pe care au exercitat-o deasupra rocii de sare au dus la aparitia asa ziselor ciuperci. Partida de minigolf, a fost nemaipomenita,am luat bataie:( din pacate,poate data viitoare ies eu invingatoare.

Alex e foarte incantat si isi doreste  sa revina!

Articolul participa la SuperBlog 2011 etapa nr.4.

Lasă un răspuns

