Uncategorized

60 de ani de legenda in off road

Toyota Land Cruiser, o masina de legenda pe care o regasesc in viata mea, care si-a pus amprenta pe amintirile bunicului,ale  tatalui meu, pe ale mele si cu siguranta si pe ale nepotilor nostrii, tata mai are putin si o ajunge din urma la ani…

Legendele sunt pastrate cu sfintenie, ajung sa fie o particica din ceea ce suntem noi oamenii…asa si Toyota Land Cruiser a reusit sa ma impresioneze si sa-mi ramana in suflet…cred ca o pot numi chiar regele off road-ului.

Mi-as dori sa strabat America Centrala in aceasta masina, sa ajung in Guatemala, o tara a vulcanilor si a lacurilor, sa explorez drumul maiasilor.

Santuri, gropi…franez, evaluez situatia, decid, imi iau inima in dinti si manevrez cu mare atentie. Emotii mari ma cuprind ce privesc mai ales integritatea vehiculului pe care l-am agonisit cu truda, pe care il expun des unor astfel de expeditii.

Imagineaza-ti cum simti aceste emotii cand esti alaturi de o gasca de prieteni, in creierii muntilor….generate nu de grija „fiarelor” ci de grija integritatii mentale sau corporale a celor care le conduc.Si culmea ca niciodata nu patesc nimic ci am doar parte de o invazie de adrenalina care ma face sa uit de oboseala si de stresul cotidian.

Guatemala este un loc cu adevarat magic, nu numai datorita climatului si a traseelor off road grozave dar si pentru ca este casa uneia dintre cele mai vechi culturi bastinase si anume maiasii.

Voi explora diverse culturi, aici minunile naturii se regasesc la fiecare colt iar asezarile localnicilor nu fac decat sa amplifice pitorescul locurilor.De mult imi doresc sa strabat acest traseu…

Trec de controlul de granita din Ciudad de Guatemala, capitala tarii si ma indrept spre vechea capitala Antigua.

Orasul are multe alei care formeaza un adevarat labirint.Vizitez ruinele La Merced si urc spre punctul panoramic situat sub culmile vulcanice .

Ma apropii de vulcanul Pacaya pe dunele negre formate pe solul vulcanic,de unde pot vedea cu ochii mei activitatea vulcanica.

Strabat lantul muntos Sierra  Madre cu peste treizeci de vulcani, mare parte din acestia fiind activi. Aventura off road continua prin paduri de pini cu o flora bogata, invecinate de zone rurale izolate.

Padurile incetosate – urcam la o altitudine de 2300 de metrii.

Parasesc Fluores si ma indrept spre Guatemala.

Astfel alaturi de Toyota Land Cruiser pot trece cu succes de problemele intampinate pe drum legate de complexitatea traseului, de probleme pe care trebuie sa le intampin pe drumurile lunecoase, pline de noroi, ,cei 60 de ani de experienta in off road isi spun cuvantul.

Articolul participa la SuperBlog 2011 etapa nr.17

Lasă un răspuns

